Ako spoznať kvalitný e-shop?
Časté otázky pri nákupe tovaru z e-shopu – a správne odpovede…
Tovar skladom! Má e-shop naozaj ponúkaný tovar v sklade?
Dnes už snáď každý e-shop tvrdí, že má väčšinu tovaru „skladom“. Má ho ale skutočne v sklade? Väčšina e-shopov sklad vôbec nemá, zobrazuje iba skladové dostupnosti svojho dodávateľa. I keď sa to nezdá, môže to byť nakoniec pomerne veľký problém. Nielenže sa napríklad značne predĺži čas dodania, ale objednaný tovar nemusí byť kompletný, prípadne dostanete tovar trochu iný, než ste chceli, alebo sa po niekoľkých dňoch dozviete, že tovar nedostanete vôbec...
Zistiť, či tovar na sklade e-shop má, môžete veľmi jednoducho! Do e-shopu zatelefonujte alebo napíšte e-mail s oznámením, že si chcete tovar vyzdvihnúť priamo v ich sklade alebo na predajni ešte v ten deň. Ak vám začnú rôzne zdôvodňovať, prečo to nie je možné, tak s najväčšou pravdepodobnosťou skladové zásoby nemajú, alebo sú veľmi obmedzené.
Kto je predajcom a odkiaľ je?
Na niektorých e-shopoch sa nedá nájsť telefónne číslo, e-mail alebo napríklad aj názov firmy. Ak sa počas uzatvárania internetovej objednávky nedozviete niektoré zo základných údajov o firme, potom zrejme nepôjde o solídneho obchodníka. I keď napríklad tovar nakoniec dostanete, budete mať značné problémy s jeho prípadnou reklamáciou.
Jediná rada v takom prípade je: nič neobjednávať!
Kde nájdem potrebné informácie?
Každý e-shop by mal mať svoje internetové stránky prehľadné a zákazník by mal ľahko nájsť informácie, ktoré potrebuje – okrem názvu firmy, telefónneho a mailového spojenia aj obchodné podmienky, cenu dopravy, termín dodania a ďalšie.
Ak sú stránky e-shopu neprehľadné a dôležité údaje nezrozumiteľné, je najlepšie u takého predajcu nič neobjednať a nájsť si iného, spoľahlivejšieho dodávateľa.
Kvalitný detail produktu
Kvalitný e-shop má ponuku, ktorá tovar zákazníkovi nielen popíše, ale aj ukáže na fotografiách. Samozrejmosťou by mali byť nielen technické a iné údaje, ale taktiež cena aj uvedenie výrobcu.
Ak je tovar len všeobecne popísaný a chýba pri ňom fotografia, nemali by sme ho vôbec objednávať. V prípade menších nedostatkov – napríklad neuvedenie výrobcu – je dobré si z e-shopu vyžiadať doplňujúce informácie. Ak ich nie sú schopní poskytnúť, objednáme tovar radšej inde.
Rýchlosť komunikácie
Potvrdenie objednávky z e-shopu by mal byť úplný štandard, rovnako ako informácia o odoslaní tovaru. Samozrejmosťou je rýchle vybavovanie e-mailovej a telefonickej komunikácie.
Ak sa do e-shopu nemôžete dovolať alebo nereagujú na e-maily, nie je niečo v poriadku a bude lepšie vyhľadať iný.
Platba iba prevodom
Niektoré e-shopy vyžadujú iba platby prevodom na účet alebo platobnou kartou, a platíte teda dopredu za niečo, čo ste nevideli a dokonca to teda ani nemusí existovať!
Nech je tovar hocako lacný, objednávať a hlavne platiť v takom prípade je veľké riziko – tovar totiž dokonca ani nikdy nemusíte dostať.
Možnosti doručenia
Každému zákazníkovi vyhovuje niečo iné, mnoho ľudí sa stále spolieha na poštu alebo prepravnú spoločnosť. Kvalitné e-shopy mávajú svoje vlastné odberné miesta – väčšinou ide o kamenné obchody.
Neobchodujte s e-shopom, kde jedinou možnosťou doručenia je napríklad dobierkový balík, prípadne zaslanie po zaplatení. Mohlo by sa vám stať, že v balíku bude niečo iné alebo že vám tovar nedôjde.
Kamenná predajňa
V prípade, že má e-shop vlastnú kamennú predajňu, je to pre zákazníka vždy dobré znamenie. V predajni si tovar môže osobne prezrieť, a často dokonca kúpiť aj za rovnakú cenu ako pri nákupe na internete.
E-shopy s kamennou predajňou je možné iba odporučiť!
Prajeme všetkým príjemné nakupovanie!